Правила нетикету в коміксах. (Частина перша)

У віртуальному світі, так само, як і в реальному  теж повинні бути свої правила етикету. Зручність існування в мережі всіх користувачів залежить від того, який відсоток користувачів дотримується  цих правил віртуального спілкування.

Але хто їх встановлює? Правила нетикету встановлюють самі користувачі Інтернету. Єдиного документу, що відображає усі правила мережевого етикету і є стандартом для усіх, досі не існує.

Сайт “Нетикет” спільно з школярами Оксаною та Назаром представляють найбільш поширені правила, які має знати кожен, хто користується Інтернетом:

Правило №1. Пам’ятайте, що Ви спілкуєтесь з людиною.

Люди в мережі досить часто порушують дане правило, забуваючи, що по той бік екрану з ними спілкується жива людина.  Користувачі мережі зловживають тим, що співрозмовник не може їх бачити, і дозволяють собі речі, яких ніколи не дозволили б у звичайному спілкуванні. Тому, заради свого спокою, уникайте тролінгу та не провокуйте конфліктних ситуацій. Не варто також забувати і про головний принцип нетикету: усюди в Інтернеті знаходяться люди, і перед тим, як написати щось образливе, варто подумати, чи зміг би я сказати це віч-на-віч.

№ 2. Дотримуйтесь тих самих правил поведінки, що і в реальному житті.

У повсякденному житті більшість із нас дотримуються  певних законів. Але у віртуальному світі існує певне відчуття анонімності. Тому люди, в деяких ситуаціях, можуть дозволити собі більше, ніж вони дозволяють, спілкуючись у реальному житті. Тому виникає думка, що у віртуальному світі менше шансів “спійматися”, і люди часом вважають, що правила поведінки у мережі менш жорсткі, аніж у звичайному житті. Це не так. Тому головною ідеєю другого правила нетикету є: намагайтесь дотримуватись правил спілкування, як в реальному, так і у віртуальному спілкуванні. Залишайтесь толерантними і пам’ятайте, що Інтернетом користуються і діти.

 № 3. Зберігайте особистість та свій імідж. 

Пам’ятайте, що враження про Вас складатиметься з Ваших висловлювань. Корисним  буде згадати граматику і зайвий раз перевірити достовірність фактів перш ніж писати: « Я чув, що…». Навіть якщо здається, що ніхто в мережі вас не впізнає, не варто ображати інших, створювати конфліктні ситуації, або відповідати на образу образою. А також не використовуйте ненормативну лексику.

 № 4. Не втручайтесь у конфлікти і не допускайте їх.

Інколи в Інтеренеті виникають суперечки, або говорячи мовою інтернет-користувачів — флейми.  Такі «словесні війни» виникають між декількома учасниками дискусії і  їх головна мета — викликати реакцію користувачів: “Ну, давай, скажи, що ти насправді про це думаєш?” Зазвичай, під час таких суперечок істина не народжується і виникає лише дискомфорт серед учасників обговорення. Інтернет не забороняє флейми, вони можуть нести задоволення, як авторам, так і читачам, а ті, хто їх отримує, цілком можуть на них і заслуговувати. Проте, нетикет не заохочує таких дій, які іноді переростають у справжні інформаційні війни. Краще уникайте конфліктів і не беріть участі у конфліктних обговореннях.

 №5. Допомагайте іншим там, де Ви це можете зробити. 

Звісно, мережа не є сховищем всіх можливих у світі знань. Зазвичай в Інтернеті з’являється лише та інформація, яка несе вигоду її автору. Досить часто у людей виникають запитання на які в Інтернеті відповіді немає, тому, якщо ви є компетентні в якомусь питанні і можете на нього відповісти – відповідайте. Тому обмінюйтесь досвідом у мережі, адже сам Інтернет виріс завдяки бажанню людей ділитись інформацією. Тож, допомагайте іншим, коли знаєте як.

Далі буде…

Художник – ілюстратор коміксів: ©Вікторія Пономаренко (Apostate Art)

Копіювання чи використання малюнків  та матеріалів дозволяється тільки із вказуванням джерела.

Автор: Анастасія Папуч

Координатор проекту та головний редактор сайту "Нетикет". Студентка КНУ та майбутній видавець-редактор. Захоплюється психологією та вивчає французьку мову.

Залишити відповідь